Volvo a Daimler spojují síly ve vývoji softwaru pro nákladní vozy
Evropští výrobci nákladních vozidel AB Volvo a Daimler Truck zakládají společný podnik Coretura, jehož cílem je vyvinout jednotnou softwarovou platformu pro budoucí generaci digitálně řízených nákladních aut. Společnosti chtějí snížit závislost na dodavatelích, zrychlit vývoj a zároveň snížit náklady. Coretura má přinést standardizované řešení, které by mohlo sloužit celé branži a výrazně ovlivnit budoucí podobu užitkových vozidel.
Cílem je snížit náklady a závislost na dodavatelích
Evropští konkurenti ve výrobě nákladních vozidel – AB Volvo a Daimler Truck – oznámili vznik společného podniku s cílem vyvinout softwarovou platformu pro tzv. software-defined trucks, tedy nákladní vozy řízené softwarem. Nový podnik s názvem Coretura má pomoci snížit závislost na dodavatelích a zefektivnit vývoj vozidel.
Podle šéfky Daimler Trucks Karin Rådström mají firmy ambici vytvořit nový průmyslový standard. "Závislost na dodavatelích ovlivňuje jak náklady, tak časový harmonogram," uvedla.
První platforma již za dva roky
Společný podnik bude sídlit v Göteborgu a zpočátku zaměstná 50 lidí. První verze konektivity platformy by měla být uvedena na trh v roce 2027, s dalšími dodávkami plánovanými do konce desetiletí.
"Všechno v automobilovém průmyslu je dnes řízeno softwarem," uvedl Johan Lunden, nový CEO Coretury a dlouholetý manažer Volva. Dodal, že software bude klíčem k naplnění budoucích cílů v oblasti udržitelnosti, bezpečnosti a efektivity.
Spolupráce navzdory konkurenci
Ačkoliv Volvo a Daimler zůstávají konkurenty, v posledních letech již spolupracují v oblasti infrastruktury pro nabíjení i na vývoji vodíkových palivových článků. Coretura je další krok k posílení technologické autonomie evropských výrobců nákladních vozů.
Zdroj: Reuters