Starbucks zlevňuje v Číně, reaguje na měnící se trh
Společnost Starbucks oznámila, že od úterý sníží ceny některých svých ledových nápojů na čínském trhu v průměru o 5 jüanů (přibližně 0,70 dolaru). Nový cenový přístup se bude týkat desítek položek včetně nápojů bez obsahu kávy a oblíbené řady Frappuccino.
Cílem je nabídnout zákazníkům "dostupnější" ceny, uvedla firma na svém účtu na platformě Weixin. Některé produkty tak budou nově stát jen 23 jüanů.
Konkurence sílí, spotřebitelé šetří
Čína je pro Starbucks druhým největším trhem po Spojených státech, avšak zdejší kávový trh je vysoce konkurenční. Ekonomické zpomalení a obavy o zaměstnanost vedou spotřebitele k větší opatrnosti ve výdajích, což se odráží i v jejich ochotě utrácet za prémiové nápoje.
Domácí řetězce jako Luckin Coffee nebo Cotti nabízejí své produkty již od 8,8 jüanu, zatímco e-commerce giganti JD.com a Alibaba pronikli do trhu s donáškou jídla a nápojů, čímž zvyšují konkurenční tlak. Díky slevám a kuponům mohou zákazníci pořídit kávu i za méně než 3 jüany.
Strategie zaměřená na odpolední prodeje
Podle osoby obeznámené se situací, která si přála zůstat v anonymitě, se Starbucks nesnaží zapojit do cenové války. Společnost prý usiluje především o přilákání zákazníků v odpoledních hodinách, kdy je poptávka po ne-kávových nápojích vyšší.
Tato strategie navazuje na dřívější kroky firmy, která již uvedla menší velikosti nápojů a nabídla kupony snižující výslednou cenu pro zákazníky. V minulosti se přitom Starbucks vymezoval proti zapojení do cenových soubojů.
Oživení podnikání v Číně
Americký kavárenský gigant se současně snaží oživit své podnikání v Číně i prostřednictvím prodeje podílů v místních aktivitách. Nové cenové nastavení lze chápat jako součást širší strategie přizpůsobení se náročnějším tržním podmínkám a měnícím se preferencím čínských spotřebitelů.
Zdroj: Reuters