Prémiové výhody u kreditních karet přispívají k vyšším tržbám American Express. Klienti jsou ochotni platit vyšší poplatky výměnou za přístup k exkluzivním zážitkům, jako jsou koncerty, restaurace nebo salonky. Spotřeba zůstává stabilní i přes ekonomickou nejistotu, i když v oblasti cestování došlo k mírnému útlumu. Společnost navzdory meziročnímu...
Netflix překonal odhady díky slabému dolaru. Investoři však zůstávají opatrní
Americká streamovací jednička reportovala za druhé čtvrtletí výsledky nad očekávání, hlavní zásluhu však měly měnové vlivy. Akcie po zveřejnění dat mírně oslabily.
Netflix ve druhém čtvrtletí překonal odhady analytiků jak na úrovni zisku, tak tržeb. Upravený zisk na akcii dosáhl 7,19 dolaru oproti očekávaným 7,08 USD, zatímco tržby činily 11,08 miliardy USD (meziroční růst o 16 %), lehce nad očekáváním 11,06 miliardy USD. Také provozní marže překonala předpoklady. Přesto akcie společnosti v pátečním premarketu oslabily o 1,1 % na 1 261 USD.
Silná čísla, ale hlavně díky měnám
Společnost v dopise akcionářům uvedla, že klíčovým faktorem silnějších výsledků bylo nečekané oslabení amerického dolaru, které zvýšilo hodnotu tržeb ze zahraničí. V roce 2024 pocházelo 59 % příjmů Netflixu ze zahraničních trhů, přičemž ve druhém čtvrtletí to bylo 56 %. Slabší dolar vůči měnám jako euro či jen tak přinesl kurzové zisky, které se promítly do vyšších tržeb.
CFO Spencer Neumann k tomu během hovoru s analytiky dodal: "Hlavní část zvýšení celoroční prognózy odráží měnové efekty, ale zároveň pozorujeme pozitivní trendy i v samotném byznysu – máme solidní růst počtu předplatitelů i rostoucí příjmy z reklamy."
Přesto někteří analytici zůstali zdrženliví. "Trh očekával výraznější navýšení výhledu, když kurzové prostředí bylo tak příznivé. To se ale úplně nenaplnilo," upozornil Thomas Monteiro z Investing.com.
Růst pokračuje, ale ocenění je vysoko
Netflix pokračuje v trendu silného růstu – za sebou má sedm čtvrtletí po sobě s dvouciferným růstem tržeb. Od ledna 2024, kdy začala tato pozitivní série, vzrostly akcie společnosti o 134 %, zatímco index S&P 500 přidal za stejnou dobu 29 %. Růst ceny však natáhl ocenění – akcie se obchodují za 44násobek očekávaného zisku, což je blízko tříletého maxima.
Jedním z klíčových motorů dalšího růstu by měl být reklamní tarif. Ten v roce 2024 přinesl tržby ve výši 1,9 miliardy USD a letos by měl dosáhnout 3,9 miliardy USD, odhaduje Visible Alpha ze skupiny S&P Global. Reklama je přitom podle některých ukazatelů ziskovější než samotná předplatná – provozní marže vzrostla na rekordních 34 %.
"Netflix vytvořil silnou zábavní platformu a je teprve na začátku budování robustního digitálního reklamního byznysu," napsal Brian White z Monness, Crespi, Hardt. "Očekáváme pokračující růst v reklamě, zvyšování cen předplatného a stabilní přísun nového obsahu."
Konkurence sílí, ale Netflix zatím drží vedení
Navzdory nástupu konkurentů jako Disney, Amazon nebo Apple si Netflix udržuje vedoucí pozici. Podle červnových dat Nielsenu je v USA v žebříčku sledovanosti pouze za YouTube, které mělo podíl 12,8 %, zatímco Netflix 8,3 %. Třetí je kombinace tří streamovacích služeb Disney s podílem 4,8 %.
Zatímco Netflix a YouTube si konkurují přímo, ostatní streamy mezi sebou bojují o zbytek trhu. Do budoucna může trh zásadně ovlivnit TikTok, jehož vliv stále sílí.
Zdroj: Barrons
Nejnovější články
Americká streamovací jednička reportovala za druhé čtvrtletí výsledky nad očekávání, hlavní zásluhu však měly měnové vlivy. Akcie po zveřejnění dat mírně oslabily.
Akcie PepsiCo ve čtvrtek rostly poté, co společnost zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků. Firma zároveň mírně vylepšila celoroční výhled, přestože se dál potýká se slabší poptávkou na domácím trhu.