Burger King v Indii snížil čtvrtletní ztrátu, pomohly levné nabídky a korejské příchutě

31.07.2025

Indický provozovatel řetězce Burger King, společnost Restaurant Brands Asia, ve čtvrtek oznámil zúžení čtvrtletní ztráty. Pomohla mu cenově výhodná menu, která přilákala úsporně smýšlející zákazníky.

Za tři měsíce končící 30. června vykázala firma čistou ztrátu 419,4 milionu rupií (4,79 milionu dolarů), zatímco ve stejném období loňského roku činila ztráta 493,6 milionu rupií.

Levná menu i korejské příchutě táhnou zájem

Rychlá občerstvení v Indii čelí silné konkurenci domácích značek i utlumené poptávce ve městech kvůli vysokým životním nákladům. Burger King se v reakci na to zaměřil na cenově dostupné nabídky – například dvě vegetariánské burgery za 79 rupií nebo dvě kuřecí za 99 rupií. Nabídku navíc rozšířil o produkty s "korejskou" příchutí, aby oslovil fanoušky tamní popkultury.

Díky tomu vzrostly tržby indických restaurací meziročně o 12,6 %, přičemž prodeje na srovnatelných prodejnách (fungujících alespoň 12 měsíců) stouply o 2,6 %. Tahounem byl zejména vyšší počet návštěvníků v kamenných pobočkách.

Indonésie brzdila růst, ale expanze v Indii pokračuje

Celkové provozní tržby společnosti vzrostly o 7,9 % na 6,98 miliardy rupií. Růst v Indii částečně vyvážil pokles tržeb v Indonésii, kde firma provozuje 139 restaurací. V samotné Indii navýšila firma počet poboček na 519, když během čtvrtletí otevřela šest nových.

Konkurenční Westlife Foodworld, provozující McDonald's v Indii, vykázal růst srovnatelných tržeb o 0,5 %. Sapphire Food, operátor KFC v Indii, se kvůli rostoucím nákladům propadl do ztráty.


Zdroj: Reuters