American Express těží z rostoucí poptávky po zážitkových benefitech
Prémiové výhody u kreditních karet přispívají k vyšším tržbám American Express. Klienti jsou ochotni platit vyšší poplatky výměnou za přístup k exkluzivním zážitkům, jako jsou koncerty, restaurace nebo salonky. Spotřeba zůstává stabilní i přes ekonomickou nejistotu, i když v oblasti cestování došlo k mírnému útlumu. Společnost navzdory meziročnímu poklesu zisku překonala očekávání trhu a potvrdila celoroční výhled.
Růst poplatků a důraz na zážitky
Od roku 2019 zvýšila společnost American Express roční poplatky za své karty v průměru o 17 %, uvedl generální ředitel Stephen Squeri. Podle něj jsou zákazníci ochotni platit více, protože poskytované benefity jsou v porovnání s konkurencí výjimečné.
Firma v posledních letech více investuje do benefitů zaměřených na zážitky – například do exkluzivního přístupu k vybraným restauracím, kulturním akcím nebo do luxusních salónků. Jde o odklon od tradičních modelů založených na bodech a cashbacku. "Základ soutěže se zejména u bonitnějších klientů přesunul od cashbacku a bezpoplatkových karet k přidané hodnotě skrze partnerské zážitky a kvalitní zákaznický servis," řekl Squeri.
Výsledky překonaly očekávání trhu
Čisté tržby očištěné o úrokové náklady vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 9 % na 17,86 miliardy USD, čímž překonaly odhad Wall Street ve výši 17,72 miliardy USD. Růst podpořilo zejména vyšší utrácení držitelů karet, růst čistého úrokového výnosu a pokračující navyšování poplatků.
Výdaje na zboží a služby, které tvoří 70 % byznysu American Express, rostly podle finančního ředitele Christophea Le Cailleca podobným tempem jako v prvním čtvrtletí. Výdaje v oblasti cestování a zábavy mírně poklesly kvůli nižším útratám za letenky a ubytování. Naopak restaurace si udržely silnou dynamiku. "Pozorujeme výraznou odolnost napříč klientskou bází. I když se může objevit určitá opatrnost, vývoj potvrzuje sílu našeho obchodního modelu a strategie," uvedl Le Caillec.
Zisk klesl, výhled zůstává beze změny
Amex vykázala za druhé čtvrtletí zisk 2,89 miliardy USD, neboli 4,08 USD na akcii, oproti 3,02 miliardy USD (4,15 USD na akcii) před rokem. Po očištění o jednorázové položky činil upravený zisk na akcii rovněž 4,08 USD, což překonalo očekávání analytiků (3,88 USD podle dat FactSet).
Společnost potvrdila celoroční výhled tržeb, který počítá s růstem o 8 až 10 %, a zisk na akcii mezi 15 a 15,50 USD.
Zdroj: Dow Jones